AKTUALIZACJA 05.04.2024

Decyzją Komitetu Naukowego i Komitetu Organizacyjnego podczas studenckiej I Ogólnopolskiej Konferencji „Przyszłość Fizjoterapii” zostaną przeprowadzone dwie sesje tematyczne, na których uczestnicy zaprezentują wyniki swoich badań.

Postanowieniem Komitetu Naukowego i Organizacyjnego z każdej sesji zostanie wyłoniony zwycięzca. Dodatkowo w każdej sesji zostaną wyróżnione dwie osoby (łącznie dwóch zwycięzców i czterech wyróżnionych). Ocena zostanie przyznana przez każdego Moderatora sesji na karcie oceny prezentacji. Ogłoszenie wyników oraz nagrodzenie nagrodami rzeczowymi zwycięzców sesji i osoby wyróżnione nastąpi na zakończenie konferencji.

Przedstawiciel firmy MedCoach- Sponsora Głównego Konferencji  po zasięgnięciu dodatkowej opinii Przewodniczącej Komitetu Naukowego przyzna JEDNEJ, wybranej przez siebie osobie nagrodę w postaci Vouchera na kurs „Kompleksowa diagnostyka narządu ruchu w fizjoterapii.”

 

Aleksandra Adamik

Piotr Nenko

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego

dr hab. Edyta Mikołajczyk prof. AWF

Opiekun Komitetu Organizacyjnego

 

REGULAMIN

 I OGÓLNOPOLSKIEJ KONFERENCJI

,,PRZYSZŁOŚĆ FIZJOTERAPII”

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Studencką I Ogólnopolską Konferencję ,,Przyszłość Fizjoterapii" organizują Studenckie Koła Naukowe Wydziału Rehabilitacji Ruchowej ,,Szansa” i ,,Manual Activity Group” Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, zwani dalej Organizatorami.

2. Znakiem graficznym I Ogólnopolskiej Konferencji ,,Przyszłość Fizjoterapii” jest oficjalne logo konferencji (Rycina 1).

Rycina 1. Logo I Ogólnopolskiej Konferencji ,,Przyszłość Fizjoterapii”

3. Konferencja odbędzie się w formie stacjonarnej, w dniu 20.04.2024 r. w Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, która mieści się przy al. Jana Pawła II 78 w Krakowie.

4. Uczestnikiem konferencji może być każda osoba fizyczna, a w szczególności: student, doktorant, pracownik naukowy, który spełni warunki ujęte w punkcie 1 i 4 II części Regulaminu wskazującej warunki uczestnictwa, zwana dalej Uczestnikiem.

5. Oficjalną stroną Konferencji jest strona wydarzenia dostępna pod adresem przyszloscfizjoterapii.awf.krakow.pl. Strony na Facebook’u oraz Instagramie służą do promocji wydarzenia.

6. Przepisy niniejszego Regulaminu stanowią integralną część zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji i obowiązują wszystkich Uczestników.

7. Przesłanie zgłoszenia do Organizatora jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.

8. Organizatorzy ustalają plan Konferencji oraz daty graniczne dotyczące przesyłania przez uczestnika streszczeń, uiszczania opłat, udzielenia informacji o zakwalifikowaniu streszczenia, przesłania prezentacji, jednak mają oni prawo do dokonywania w nim zmian. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminów, o czym Uczestnicy zostaną poinformowani niezwłocznie drogą mailową. Wszelkie informacje zostaną wydane w formach Komunikatów zamieszczanych na oficjalnej stronie konferencji w zakładce Aktualności.

9. Autorzy zostaną zapoznani z podjętą przez Komitet Naukowy decyzją dotyczącą zakwalifikowania lub odrzucenia streszczenia drogą mailową do dnia 20 marca 2024 r.

10. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez Uczestników Konferencji.

11. Oficjalnym językiem Konferencji jest język polski.

12. Organizatorzy nie pośredniczą w rezerwacji zakwaterowania i wyżywienia.

13. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność za dokonane przez siebie zniszczenia na terenie obiektów, w których prowadzone są działania związane z Konferencją.

14. Podczas konferencji będą dostępne: bezpłatny wykładowy Panel Ekspercki oraz praktyczno-teoretyczne warsztaty.

15. Za wszelkie sprawy związane z organizacją konferencji odpowiedzialny jest Komitet Organizacyjny i jego członkowie, na czele z Przewodniczącymi Komitetu Organizacyjnego, złożony ze studentów Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Wsparcie studentów i opiekę merytoryczną sprawuje Opiekun Komitetu Naukowego.

16. Za ocenę poprawności i wartości merytorycznej nadesłanych streszczeń, a także sposobu i formy zaprezentowania pracy przez Uczestników oraz wyłonienie zwycięzców w Konkursie odpowiada Komitet Naukowy złożony z pracowników naukowych Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz członkowie Jury w dniu Konferencji. Decyzje sporne i ostateczne podejmuje Przewodniczący Komitetu Naukowego.

II. WARUNKI UCZESTNICTWA

1. Warunkiem uzyskania statusu Uczestnika jest dopełnienie wszystkich poniższych postanowień:

1). Zarejestrowanie na konferencję poprzez poprawne wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Konferencji PF. Rejestracja wymagana jest zarówno od uczestników aktywnych, jak i biernych niebędących autorami wygłaszanych prac:

  • Uczestnictwo czynne (aktywne): wypełnienie formularza zgłoszeniowego, wniesienie opłaty za uczestnictwo oraz przesłanie streszczenia przygotowanego zgodnie z wymogami na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.krakow.pl do dnia 6 marca 2024r.
  • Uczestnictwo bierne: wypełnienie formularza zgłoszeniowego, wniesienie opłaty za uczestnictwo do dnia 25 marca 2024r., kontakt: bierneprzyszloscfizjoterapii@krakow.pl

2). Otrzymanie od Organizatorów za pośrednictwem wiadomości elektronicznej potwierdzenia zgłoszenia uczestnictwa,

3). Uiszczenie opłaty konferencyjnej w wysokości 120 zł do dnia: 15.02.2024; po tym terminie opłata konferencyjna wyniesie 150 zł.

Ostateczny termin wpłat: 25.03.2024 r. Po tym terminie nie będzie możliwości rejestracji na konferencję. Wpłaty dokonywane są na numer konta  Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie: 04 1240 4722 1111 0000 4852 5020 Bank PEKAO S. A., ul. Pijarska 1 w Krakowie. W tytule przelewu neleży podać:imię i nazwisko uczestnika z dopiskiem "Przyszłość Fizjoterapii".

W przypadku braku uiszczenia opłaty nastąpi wykreślenie z listy uczestników, o czym Organizatorzy poinformują Uczestnika drogą mailową.

2. Wyróżnia się dwie formy uczestnictwa w wydarzeniu:

  • udział bierny- Uczestnik, który spełni wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1, otrzyma certyfikat uczestnictwa drogą elektroniczną oraz będzie mógł uczestniczyć we wszystkich zaplanowanych wydarzeniach zgodnie z harmonogramem. Osoba zarejestrowana na Konferencję będąca współautorem prezentacji, lecz nie prezentująca zgłoszonej pracy, także kwalifikuje się jako uczestnik bierny.
  • udział czynny (aktywny)- Uczestnik, który spełni wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1, może wziąć udział jako uczestnik czynny, prezentując zgłoszone prace w formie wystąpienia ustnego. W ramach uczestnictwa czynnego otrzyma certyfikat potwierdzający prezentację pracy (wyłącznie w przypadku wystąpienia w dniu Konferencji PF), uwzględniając współautorów pracy. Uczestnik, którego streszczenie zostało zakwalifikowane do prezentacji w formie plakatu również otrzyma ww. certyfikat. Uczestnik czynny będzie miał możliwość wzięcia udziału we wszystkich wydarzeniach uwzględnionych w harmonogramie Konferencji PF.

3. Warunki kwalifikacji przesłanych prac:

1). Przesłanie abstraktu zgodnego z wytycznymi zawartymi w punkcie 1, III części regulaminu w określonych regulaminem i komunikatami terminach.

2). Zgłoszone prace na Konferencje mogą mieć maksymalnie 4 autorów, z czego jeden z nich zobligowany jest do jej wygłoszenia.

3). W przypadku dużej liczby zgłoszonych streszczeń Komitet Naukowy zastrzega sobie prawo do decyzji o formie prezentowania pracy (prezentacja lub plakat).

4). Po pozytywnym rozpatrzeniu streszczenia przez Komitet Naukowy przesłanie prezentacji lub plakatu zapisanego w formacie pdf. lub jpg. na wskazany mail do 12.04.2024 r.

4. Uczestnikami czynnymi mogą być wyłącznie studenci fizjoterapii jednolitych studiów magisterskich.

5. Celem zgłoszenia streszczenia pracy i tym samym potwierdzenia uczestnictwa czynnego w wydarzeniu należy skorzystać z formularza rejestracyjnego dostępnego na oficjalnej stronie wydarzenia.

6. Zgłoszenie pracy po wskazanym terminie równoznaczne jest z jej odrzuceniem i nierozpatrzeniem przez Komitet Naukowy.

7. Uczestnikami biernymi mogą być: studenci fizjoterapii, pracownicy naukowi innych uczelni, studenci innych kierunków oraz inne osoby zainteresowane tematyką konferencji.

8. Uczestnik ma obowiązek terminowo zarejestrować temat swojego wystąpienia oraz wprowadzić wszelkie ewentualne poprawki i zmiany w pracy.

9. Jeśli uczestnik początkowo zarejestrował się jako uczestnik czynny, ale jego praca nie została zakwalifikowana do konferencji, automatycznie staje się uczestnikiem biernym. Nie jest wymagana powtórna rejestracja uczestnictwa biernego.

III. ZASADY KWALIFIKACJI PRAC

1. Nadesłane streszczenia prac :

  • Muszą być napisane w języku polskim;
  • Nie mogą przekraczać 500 słów;
  • Muszą zawierać imiona i nazwiska wszystkich autorów, opiekuna oraz afiliację (nazwa uczelni, wydział, nazwa koła naukowego);
  • Składać powinny się z części: tytuł pracy, wstęp, cel badania, materiał i metody, wyniki oraz 5 słów kluczowych;
  • Temat pracy, autorzy, opiekun pracy, afiliacja i bibliografia nie wliczają się do ilości słów;
  • Niedopuszczalne jest umieszczanie w streszczeniu tabel, wykresów, zdjęć i rysunków;
  • Struktury streszczeń zależą od rodzaju nadesłanej pracy: Case Report lub Praca Oryginalna;
  • Struktura abstraktu dla Case Report powinna zawierać: temat pracy, wstęp, opis przypadku (informacje o pacjencie + historia choroby), wyniki badań, następstwa leczenia, dyskusję, bibliografię, 5 słów kluczowych;
  • Struktura abstraktu dla Pracy Oryginalnej powinna zawierać: temat pracy, wstęp, cel, materiał i metody, wyniki, wnioski, 5 słów kluczowych.

2. Wymagania redakcyjne: edytor tekstu: Microsoft Word; czcionka Times New Roman 12pkt; odstępy między wierszami 1,5; akapit lewy 3,5 cm, pozostałe 2,5 cm; wyrównanie dwustronne.

IV. PREZENTACJA PRAC

1. Zakwalifikowanie przez Komitet Naukowy prace Uczestnicy będą mieli możliwość zaprezentowania w postaci prezentacji multimedialnej lub w formie plakatu.

2. Pracę prezentuje jeden autor zarejestrowany jako Uczestnik aktywny, natomiast w dyskusji mogą uczestniczyć wszyscy autorzy pracy (muszą być oni jednak zarejestrowani jako uczestnicy bierni konferencji- zgodnie z pkt. 2 II części Regulaminu).

3. Ilość slajdów nie powinna przekraczać 15.

4. Na slajdach należy stosować odpowiedni kontrast oraz czcionkę o rozmiarze umożliwiającym łatwe czytanie przez widzów, przy zachowaniu zakresu od 16 do 36 punktów.

5. Nadesłana praca powinna być w formacie PPTX lub PDF.

6. W nazwie pliku powinno być umieszczone imię i nazwisko autora oraz skrót trzech pierwszych słów tytułu prezentacji zgodnie ze wzorem: Jan_Kowalski_wpł_aut_tren.

7. W przypadku zakwalifikowania streszczenia przez Jury do prezentacji w formie plakatu uczestnik zobowiązany jest do przygotowania go w określony sposób:

1). plakat powinien przyciągać uwagę potencjalnych czytelników; przedstawiać wynik badań w prosty i przejrzysty sposób; zawierać wszystkie konieczne informacje, tak by temat był jasny, zrozumiały, nie wymagający dodatkowego tłumaczenia; powinien być poprawny językowo (ortografia, interpunkcja, stylistyka);

2). plakat powinien zawierać: tytuł pracy, informacje o autorze/autorach (imię, nazwisko, afiliacja, mail), krótkie wprowadzenie do tematu pracy wraz z jasno zdefiniowanym celem pracy, opis metody badań, wyniki badań • wnioski z badań • opcjonalnie: cytowana literatura (maximum 10 najważniejszych pozycji), wyróżnienie osób, które pomogły w pracy (udzieliły wywiadów, brały udział w badaniach itp.)

3). wygląd plakatu:

  • poster powinien mieć format A1 (59,4 cm x 84,1 cm) w poziomie
  • w lewym górnym rogu powinno znajdować się logo uczelni autorów
  • dla tytułu sugeruje się czcionkę bezszeryfową o wielkości od 90 do 140 pkt., dla nagłówków: od 36 do 84, dla tekstu: od 18 do 26
  • ważne jest przemyślane rozmieszczenie bloków tekstu i grafik, odpowiednie umiejscowienie tytułu
  • druk (tekst, obiekt) nie powinien znajdować się bliżej krawędzi posteru niż 0,5 cm
  • pamiętać należy, by figury i grafiki były odpowiednio duże i czytelne
  • zdjęcia dobrze wyglądają w obramowaniu, natomiast wykresy już nie, figury, ilustracje i tabele to elementy, które najbardziej przykuwają wzrok- elementy te powinny być jasne i zrozumiałe dla każdego, ważne są tytuły (nad nimi) i źródła (pod nimi)
  • marginesy między tekstem, a obramowaniem powinny być czytelne,
  • pamiętać należy o kolorach, by tekst nie zlewał się z tłem i był odpowiedni kontrast
  • ciemne tło nie jest najlepszym pomysłem- poster musi być czytelny i łatwo powinno się po nim poruszać
  • należy zadbać o poprawność językową (ortografia, interpunkcja, stylistyka)

4). plakat należy zapisać w formacie .pdf lub .jpg i przesłać na wskazany mail

5). UWAGA: plakaty w trakcie trwania konferencji zostaną wyświetlone w Holu Budynku Głównego AWF (nie ma konieczności drukowania), a autor nie będzie prezentował treści.

8. Czas prezentacji multimedialnej (wystąpienia ustnego) zależy od rodzaju nadesłanej pracy:

  • Case Report : 5 minut prezentacji + 3 minuty dyskusji
  • Praca Oryginalna: 7 minut prezentacji + 3 minuty dyskusji

9. W przypadku przekroczenia wyznaczonego czasu prezentacji prowadzący sesje mają prawo przerwać wystąpienie.

10. Po każdej zakończonej sesji grono Jury wyłania zwycięzcę przyznając wyróżnienie dla najlepszej pracy.

11. Decyzja Jury jest nieodwołalna i nie podlega kwestionowaniu.

12. Konferencja ma charakter konkursowy- dla zwycięzców poszczególnych sesji tematycznych przewidziane są nagrody. Jury oceni pracę zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 13 części IV niniejszego Regulaminu. Ocena zostanie przyznana przez każdego członka Jury na karcie oceny prezentacji (Załącznik 1).

13. Kryteria oceny prac:

1). wartość naukowa (poznawcza) pracy;

2). uzasadnienie naukowe i interpretacje w świetle światowej literatury problemu;

3). oryginalność i prawidłowość doboru metod badawczych i materiału badań;

4). sposób prezentacji pracy naukowej:

-  jasność i staranność wypowiedzi,

-  poprawność wypowiedzi w języku polskim,

-  umiejętność koncentracji uwagi słuchaczy na problemie,

-  naukowa poprawność interpretacji uzyskanych wyników badań naukowych,

-  strona merytoryczna i estetyczna, atrakcyjność prezentacji;

5). oryginalność i poprawność naukowych konkluzji oraz ich znaczenie dla rozwoju badań naukowych;

6). sposób wypowiedzi w trakcie dyskusji nad pracą;

7). kryteria oceny plakatu: członkowie Komitetu Naukowego ocenią aspekt wizualny i merytoryczny przygotowanego posteru wybierając i wyróżniając jedną, najlepszą pracę.

14. Na zakończenie konferencji Komitet Naukowy i Jury dodatkowo wyłoni trzy najlepsze prace ze wszystkich sesji całej konferencji przyznając odpowiednio I, II i III miejsce.

V. WIZERUNEK

1. Uczestnik wyraża zgodę na utrwalanie, używanie i rozpowszechnianie swojego wizerunku przez Organizatorów w celach reklamowych, promocyjnych oraz marketingowych związanych z organizacją Konferencji.

2. Ta zgoda nie jest ograniczona ani czasowo, ani terytorialnie, obejmując wszelkie formy publikacji, takie jak plakaty, ulotki, materiały promocyjne, reklamy telewizyjne, zdjęcia w gazetach, czasopismach, Internecie itp.

3. Ponadto, uczestnik zrzeka się wszelkich obecnych i przyszłych roszczeń, w tym roszczeń o wynagrodzenie, związanych z wykorzystywaniem jego wizerunku w zakresie opisanym w części V pkt. 2.

 VI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Akademię Wychowania Fizycznego, z siedzibą przy Al. Jana Pawła II 78, 31-571 Kraków w zakresie niezbędnym do organizacji Konferencji, a także w celach archiwalnych i statystycznych.

2. Uczestnik Konferencji ma prawo dobrowolnie udzielić danych oraz ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich korekty, modyfikacji oraz skorzystania z pozostałych uprawnień przewidzianych w ww. Ustawie. Żadne dane osobowe uczestnika nie będą przekazywane ani sprzedawane podmiotom zewnętrznym, z wyjątkiem przypadków i okoliczności określonych przepisami prawa.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Rezygnacja z uczestnictwa w Konferencji (z możliwością zwrotu uiszczonej wcześniej opłaty do dnia 20.03.2024 r.) może nastąpić wyłącznie poprzez przesłanie informacji na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.krakow.pl.

2. Konferencja będzie składać się z sześciu sesji:

1). Sesja fizjoterapii sportowej i terapii funkcjonalnej.

2). Sesja terapii manualnej, terapii tkanek miękkich i rehabilitacji w ortopedii.

3). Sesja rehabilitacji w chorobach wewnętrznych.

4). Sesja rehabilitacji w ginekologii i wieku rozwojowym.

5). Sesja fizykoterapii i balneoklimatologii.

6). Sesja nowoczesnych technik we współczesnej fizjoterapii oraz tematy nie przyporządkowane do żadnej z powyższych sesji.

3. Komitet Naukowy i Organizacyjny zastrzega sobie możliwość zmiany tematów i ilości sesji w zależności od treści nadesłanych prac.

4. Kontakt dla uczestników:

  • biernych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.krakow.pl,
  • czynnych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.krakow.pl,
  • w sprawach ogólnych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.krakow.pl
  • przez media społecznościowe i oficjalną stronę Konferencji.